[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space height=”64px”][vc_column_text]

Werk en gezondheid

Het ontbreken van werk, het hebben van werk dat niet geschikt is of werken onder slechte omstandigheden kan leiden tot fysieke en/of psychische klachten of aandoeningen. Dit terwijl een gezonde beroepsbevolking een belangrijke voorwaarde is voor economische groei en ontwikkeling. Vanwege het belang van de relatie tussen werk en gezondheid is het daarom noodzakelijk dat toegang tot, behoud van en terugkeer naar geschikt werk een belangrijk aspect is in de medische behandeling van de uitgevallen werknemer. Vaak wordt nauwkeurig gekeken welk werk past bij iemand zijn mogelijkheden, oftewel passende arbeid. Zoals artikel 658a lid 4 het zo mooi omschrijft: “Onder passende arbeid wordt verstaan alle arbeid die voor krachten en bekwaamheden van de werknemer is berekend, tenzij aanvaarding om redenen van lichamelijke, geestelijke of sociale aard niet van hem kan worden gevergd.

Maar waarom wachten we hiermee tot iemand uitvalt?


Werk, gezondheid en bedrijfsgroei

Als ondernemer of als verantwoordelijke voor sales verkennen we dagelijks de mogelijkheden om te groeien met ons bedrijf. Met een beetje geluk komt er in tijden van economische voorspoed zelfs voldoende werk op ons af, waardoor we groeien zonder dat hier veel sales-inspanningen tegenover staan. ‘Hier hebben we (jaren)lang keihard voor gewerkt’ hoor ik je denken. En je hebt helemaal gelijk. Profiteer hier maximaal van. Als je hiervan wil profiteren, voordat je een potentiële klant blind verwelkomt als klant, stel jezelf dan de volgende vraag:

“Welk type klant kan jouw bedrijf het best bedienen, waardoor je in tijden van schaarste van personeel jouw personeel maximaal laat renderen?”

Misschien biedt deze markt jou juist de kans om op zoek te gaan naar je ideale klant? Klanten die beter renderen en intern minder frustratie opleveren. Klanten die passen bij jouw personeel, waardoor zij zich prettig voelen en het gevoel hebben dat zij een geweldige baan hebben. Oftewel een baan die bij hen past.


Het is Match-day!

Wil jij een salesfunnel bouwen vol met jouw type ideale klant? Zorg dan voor een proactieve strategie om structureel aan tafel te zitten. Hiermee creëer je een voorspelbare aanwas van ideale klanten en houdt je je werknemers langer vitaal en aan jouw bedrijf gebonden. Werk moet namelijk vooral leuk zijn!

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”64px”][/vc_column][/vc_row]