BLOGS

2 cruciale redenen waarom je als IT dienstverlener moet richten op een verticale markt!

Salesguru Aron Ross schrijft in zijn boek Predictable Revenue: – wat gezien wordt als de sales bijbel van Silicon Valley- “Richt je op een verticale markt!” Het grootste obstakel voor bedrijven voor het creëren van voorspelbare groei is, volgens hem namelijk het niet richten op een verticale markt. Ik heb mijn best gedaan om dit eens tegen de markt…

Waarom je als bedrijf JUIST nu moet investeren in je potentiële klantenbestand!

Gisteravond las ik in het boek: “Toeval is logisch” van wetenschapper Peter Winsemius over de uitspraken van Johan Cruijff en hoe je deze kan interpreteren in je business. Hoofdstuk 22 van dit boek gaat over de uitspraak: “Je wordt beter door slechter te worden.” Hoe kunnen we dat interpreteren in onze dagelijkse business? De wet…

Productiviteit in het klantcontactcenter: work harder or work smarter?

Productiviteit in het klantcontactcenter: work harder or work smarter? Het halen van conversiedoelstellingen is voor alle klantcontactcenters (kcc) natuurlijk een grote must. Om dit te bereiken worden  de meeste teamleads aangespoord om hun medewerkers aan te sturen op hun productiviteit. Maar is het sturen op activiteit genoeg om meer conversie te scoren? Of is juist…

In 3 stappen aan tafel in de maakindustrie!

In 3 stappen aan tafel in de maakindustrie!   Het landschap in de maakindustrie veranderd.  Door economische groei en krapte in de arbeidsmarkt zijn deze bedrijven drukker dan ooit, aan werk geen gebrek. Waar wel een gebrek aan is, zijn technisch vaardige mensen die al het werk dat wordt binnen gehaald kunnen produceren. Deze mensen blijken…

Zijn er bijzondere vaardigheden die iemand succesvol maken in verkopen?

Deze vraag horen wij wekelijks, zo niet dagelijks van ondernemers en verkopers die zich willen verbeteren in het scoren van nieuwe klanten. Reden voor ons als salesbureau om een methode te ontwikkelen die iedere verkoper op eenvoudige wijze kan toepassen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Of het nu gaat om een product of dienst, voor beide…

Bedrijfsgezondheidszorg opgelet! Richt jij je tot de juiste klanten?

Recordgroei economie! We ontkomen niet aan dit soort berichten. De economie schiet omhoog. Zakelijk gezien hebben veel bedrijven de wind in de zeilen! De hoeveelheid werk is bijna niet te managen. Na jaren van recessie is nu eindelijk de weg omhoog gevonden. Heerlijk toch die positieve boost die uitgaat van een groeiende economie? De grootste…

“De markt verandert, wij veranderen!”

Covebo Uitzendgroep is een toonaangevende speler in de arbeidsbemiddeling van vakkrachten in verschillende specialisme. Covebo Bouw helpt per vestiging lokale bouwbedrijven aan hoofdzakelijk Nederlandse vakmensen. Het motto hierbij is voor en door bouwmensen! Weten wat er speelt Peter Hogenbirk, Covebo: “Wij helpen bouwbedrijven en ZZP’ers in de regio met arbeidsbemiddeling in de breedste zin van…

Starten met acquisitie? Zo laat je die nieuwe klant niet lopen

Als telemarketingbureau spreken wij veel met bedrijven die min of meer allemaal hetzelfde probleem hebben. Ze komen maar niet, of eigenlijk veel te weinig, aan tafel bij nieuwe klanten. Het probleem is niet dat ze geen nieuwe klanten willen benaderen, maar dat ze niet weten waar ze moeten beginnen. In dit artikel delen wij hoe…

Zijn we te lui voor nieuwe klanten?!

Of lui het goede woord is weet ik niet, maar steeds meer verkopers lijken zich te verschuilen achter de term “social selling”. Volle focus is er voor zaken als e-mailmarketing en social media, maar de telefoon wordt bijna verafschuwt. We willen wel nieuwe klanten, maar wel veilig in onze comfortzone van marketing en mond-tot-mondreclame. Het…

Acquisitie is…. Weten wat er speelt bij jouw potentiele klanten!

Vorige week zat ik (eindelijk) bij een potentiele klant van ons aan tafel waar ik al enige tijd contact mee heb. Ik volg deze lead al ruim een jaar en nou zijn we vorige week binnen een klein uurtje tot een deal gekomen voor het komende half jaar. Dat is het resultaat van acquisitie en…

Clean Machine stopt per direct met Match-day!

Vanwege groot succes stopt de Clean Machine tijdelijk met de samenwerking met Match-day! Johan Pijpers, Clean Machine: “Een aantal jaar terug is ter sprake geweest om de helft van onze bedrijfshal te verhuren, vanwege overcapaciteit. De samenwerking met Match-day heeft inmiddels gezorgd voor een aantal behoorlijke klanten waardoor we momenteel ram vol zitten. Op dit…