3 verrassende statistieken over salestoppers!

Veel mensen hebben het beeld dat een salestopper manipulatief en glad is. Mijn dagelijkse ervaring is het tegenovergestelde. Daarom vond ik het tijd om op zoek te gaan naar onderzoeken over salestoppers. Welke persoonlijke eigenschappen werken het best in sales? Om deze vraag te beantwoorden kwam ik bij Steve W. Martin, een professor aan de…

De formule voor succesvolle salesgroei!

Wij geloven dat het succes van een bedrijf afhangt van het succes van het salesteam! Sales draait om klanten te helpen om te laten zien en te bereiken wat ze niet voor mogelijk houden! Na het lezen van tientallen salesboeken hebben wij een formule gemaakt voor succesvolle salesgroei of een voorspelbare salespijplijn:   Doelgroep +…

Hoe neem je als bedrijf zelf de regie in je omzetgroei!

De meest gestelde vraag die wij krijgen van bedrijven en ondernemers is: “Hoe kan je zelf regie nemen in je omzetgroei?” of met andere woorden: “hoe genereer je structureel leads? Veel bedrijven willen juist nu we economische hoogconjunctuur hebben, investeren in de breedte van hun klantenbestand om het boemerang effect te voorkomen wanneer het straks…

Waarom je als bedrijf JUIST nu moet investeren in je potentiële klantenbestand!

In het boek “Toeval is logisch” van wetenschapper Peter Winsemius legt hij de uitspraken van Johan Cruijff uit en hoe je deze kan interpreteren in je business. In hoofdstuk 22 staat de volgende uitspraak: “Je wordt beter door slechter te worden.” Hoe kunnen we dat interpreteren in onze dagelijkse business? De wet van de remmende…

Zijn er bijzondere vaardigheden die iemand succesvol maken in verkopen?

Deze vraag horen wij wekelijks, zo niet dagelijks van ondernemers en verkopers die zich willen verbeteren in het scoren van nieuwe klanten. Reden voor ons als salesbureau om een methode te ontwikkelen die iedere verkoper op eenvoudige wijze kan toepassen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Of het nu gaat om een product of dienst, voor beide…

Zijn we te lui voor nieuwe klanten?!

Of lui het goede woord is weten we niet, maar steeds meer verkopers lijken zich te verschuilen achter de term “social selling”. Volle focus is er voor zaken als e-mailmarketing en social media, maar de telefoon wordt bijna verafschuwt. We willen wel nieuwe klanten, maar wel veilig in onze comfortzone van marketing en mond-tot-mondreclame. Het…