In 6 stappen meer reactie op je mail

Veel sales-mensen klagen dat ze weinig tot geen reacties krijgen op hun mails. Zelf reageer ik nagenoeg nooit op standaard sales-mails. Onderstaand wat mij doet reageren:

1. Personalisatie:
Als je niet de moeite doet om je mail te personaliseren, waarom zou ik dan de moeite nemen om te reageren?

2. Lengte:

Mensen zijn enorm druk, zorg dat je triggert in de eerste twee zinnen. Hou qua lengte in je achterhoofd dat veel mensen hun mail via hun telefoon lezen. Zorg dat je mail in een scherm te lezen is.

3. Extreme relevantie:
De inhoud van je mail moet gaan over iets wat de lezer bezig houdt. Het helpt daarom om je te richten op een niche, zodat je weet wat de 3 grootste pijnpunten zijn die spelen binnen de niche.

4. Referenties:
Niemand wil een proefkonijn zijn. Bevestig met goed passende referenties dat soortgelijke bedrijven enorm veel hebben aan jouw oplossing.

5. Duidelijke CTA:
Zorg dat je mail 1 duidelijk doel heeft. Denk daarbij aan het achterhalen van de juiste contactpersoon of het verkrijgen van een referral. Reken er niet op dat je ontvanger terugbelt.

6. Geef niet op:
De belangrijkste reden dat mensen niet reageren is omdat ze te druk zijn. Geef niet op na 1 of 2 contactmomenten. Let wel op dat je niet irritant wordt, dus zorg voor wat tijd tussen de contactmomenten.

Wil je het blog delen?

Share on facebook
Deel op Facebook
Share on twitter
Deel op Twitter
Share on linkedin
Deel op Linkdin

Benieuwd?
Dan nemen wij contact met je op!