fbpx

Varför ni som företag ska investera i er potentiella kundbas just nu!

Matchdagsakademin

Matchdagsakademin

I boken "Slumpen är logisk" av forskaren Peter Winsemius förklarar han Johan Cruyffs uttalanden och hur du kan tolka dem i din verksamhet. I kapitel 22 finns följande uttalande: "Du blir bättre av att bli sämre." Hur kan vi tolka det i vår dagliga verksamhet?

De wet van de remmende voorsprong

Economen noemen bovenstaande uitspraak de Wet van de remmende voorsprong: winnaars worden lui omdat ze denken dat ze heel goed in hun vak zijn of ze worden voorzichtig om niet verliezen wat ze net hebben gewonnen. Het resultaat is dan een rap verval: de voorsprong remt ze in hun verdere ontwikkeling. Dit fenomeen komt naast in de sport ook regelmatig voor in het bedrijfsleven.

Bloeiende economie

Doordat de economie enorm is aangetrokken, durven veel bedrijven weer te investeren. Zo ook jouw bestaande klanten, die hoogstwaarschijnlijk meer bij je zullen afnemen wat ten kosten gaat van jouw capaciteit.

Veel bedrijven stoppen dan met het investeren in het bewerken van hun markt en het contacten van hun potentiele droomklanten. De goed draaiende economie werkt dan uiteindelijk als een boemerang. Nu ga je dubbel zo hard, maar straks ga je dubbel zo slecht. Hoe komt dit?

Dit komt omdat je te afhankelijk van je bestaande klanten bent geworden en niet aan risicospreiding hebt gedaan.

Droomklanten

Voor elke business geldt dat er een bepaald type klanten zijn die heel erg goed passen bij jouw oplossing. Bij Match-day noemen we dit “de droomklanten”. De enige manier om op lange termijn af te dwingen dat jouw droomklanten werkelijk klant bij je worden, is door structureel contact met ze te leggen en te houden. Niet elke droomklant heeft tenslotte gelijk behoefte, gemiddeld is slecht 3% van je doelgroep NU in de markt. Voor veel van hen geldt dus dat hun behoefte op termijn gecreëerd moet worden. Contact hebben en houden is hiervoor cruciaal. Zodat als er wat speelt, jij “toevallig” in de lucht komt en aan tafel zit.

Zo maak je toeval logisch..

Vill du dela bloggen?

Dela på LinkedIn
Dela på Facebook
Dela på WhatsApp

Ring oss

Vi är tillgängliga mellan kl. 08.00 och 17.30. Har du några frågor eller vill du veta mer? Ring gärna! på 033 - 303 4970

Maila oss

Har du frågor om bloggen eller har du andra frågor? Skicka ett mail till: rubenvantwillert@match-day.nl

Besök oss

Vårt huvudkontor ligger på Broerswetering 10A i Bunschoten Spakenburg.

Matchdagsakademin

Andra bloggar

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval