fbpx

Nya affärer och den föränderliga världen

Matchdagsakademin

Matchdagsakademin

Er zijn veel onderzoeken die laten zien dat, onder “normale” omstandigheden, ongeveer 42%van alle salesmensen niet hun targets behaalt. Gezien de wereld sinds begin dit jaar in de ban is COVID-19, ben ik bang dat dit percentage eerder hoger zal worden dan lager.

De meeste verkopers werken keihard om succesvol te zijn maar ze worstelen enorm. Het aantal sales activiteiten is soms wel twee keer zoveel als voor COVID-19 maar de resultaten blijven achter. Wat mij betreft is dat gelijk ook het grote probleem. De wereld veranderd maar de manier waarop verkopers nieuwe klanten proberen te werven blijft hetzelfde. De manier waarop bedrijven haar verkoopproces hebben ingericht blijft hetzelfde. Dit is voor veel organisaties al veel langer aan de hand maar COVID-19 heeft de impact hiervan pijnlijk in de stroomversnelling gezet.

En natuurlijk is er niks mis met meer bellen of meer mailen alleen dat is op dit moment niet de oplossing. Meer doen van wat niet werkt staat gelijk aan accepteren dat je faalt. De andere optie is dat je je gaat aanpassen en verbeteren.

Sales gaat over resultaten. Er wordt geen boterham betaald van hoe hard je je best wel niet doet. Het interesseert ook niemand iets, resultaten wel.

De verkopers die ook nu nog steeds ruimschoots hun targets halen zijn altijd bezig met het verwerven van nieuwe kennis en vaardigheden. De wereld veranderd en zij veranderen mee! Dat is hun geheim, focus om te blijven verbeteren.

Als het niet loopt mag de vraag dus nooit zijn: “doe je wel je best?”. De vraag moet zijn: “wat doe je om beter te worden?” Welke kennis en relevante vaardigheden heb je in geïnvesteerd om je aan te passen aan wat er gevraagd wordt.

Ontwikkeling aannemen als één van de kritische succes factoren zal zich rijkelijk terugbetalen. Doe niet harder je best, wordt beter in wat je doet.

Vill du dela bloggen?

Dela på LinkedIn
Dela på Facebook
Dela på WhatsApp

Ring oss

Vi är tillgängliga mellan kl. 08.00 och 17.30. Har du några frågor eller vill du veta mer? Ring gärna! på 033 - 303 4970

Maila oss

Har du frågor om bloggen eller har du andra frågor? Skicka ett mail till: rubenvantwillert@match-day.nl

Besök oss

Vårt huvudkontor ligger på Broerswetering 10A i Bunschoten Spakenburg.

Matchdagsakademin

Andra bloggar

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval