Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France.
De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval zorgen.
De klim staat dan ook bekend als de ‘Nederlandse berg’…
Mede dankzij acht Nederlandse etappewinnaars,
Alleen lijkt deze bijnaam stilaan tot het verleden te behoren….
Gert-Jan Theunisse was in 1989 alweer de laatste Nederlander die juichend op 1.860 meter hoogte over de finish streep kwam.
Ook afgelopen donderdag deden de Nederlandse renners geen moment mee om de etappezege.
Maar genieten, dat deden ze wel. Vooral in bocht 7, waar de Nederlandse fans al jarenlang voor een gekkenhuis zorgen.
Het toppunt was het moment dat renner Taco van der Hoorn na 6 zware bochten in bocht 7,
een ijskoud biertje overhandigd kreeg van een ware fan!
Die fan gaf later in een interview met een grote glimlach aan:
“Na 6 van die klote bochten verdiend zo’n jong toch een blik groen water!”
Een mooie vergelijking kun je maken met sales…
De Nederlandse wielrenners weten dat het feest begint vanaf bocht 7..
Net als dat de meeste salesmensen weten dat 80% van de vooruitgang geboekt wordt tussen het 5e en 15e contact moment!
EN TOCH heeft slechts 10% van jullie meer dan 3 contactmomenten met zijn prospects!
Moet je nagaan dat tijdens de touretappe dus 90% van de renners al is afgestapt is voor bocht 7, waanzin toch..
De consequentie is dat het je amper lukt om in gesprek te komen..
Uren en uren moet prospecten op weet ik niet hoeveel leads voor je eindelijk een aantal meetings maakt.
Dit is 1 van de 5 makkelijk-te-voorkomen strategische new business fouten die ik dagelijks tegen kom,
waardoor ondernemers en andere sales-collega’s minder klanten binnen halen dan zij daadwerkelijk zouden willen.
Welke 4 andere veel gemaakte fouten je absoluut wil voorkomen,
Bespreek ik in 5 minuten in deze episode van onze podcast ‘Van Prospect Naar Close’.
Mooie dag nog!