Doelgroep
We definiëren samen de doelgroep waarin je wilt groeien.
- Jouw branche
- De eigenschappen van jouw top-klanten
- Het profiel van de ideale contactpersoon
Hieruit komt een concrete saleslijst met bedrijfsnamen + klantprofielen die we kunnen benaderen voor new business.
Data
Om new business te doen moeten we weten wie er binnen het bedrijf verantwoordelijk is voor jou oplossing en of ze iets willen veranderen aan hun huidige situatie. Hierbij achterhalen we:
- Contactgegevens van de beslisser
- De huidige oplossing
- Het omzetpotentieel
- Het beslismoment
De informatie die we uit de gesprekken halen, slaan we op in jouw eigen database!
Boodschap
We gaan samen de boodschap samenstellen waarmee we de beslissers van jouw doelgroep gaan benaderen.
- Waarom ben jij interessant?
- Wat maakt jou anders dan een concurrent?
Hieruit komt jouw eigen sales playbook!
Contactkanaal
Welke kanalen zijn er nodig om jou beslisser te spreken? Er is niet één kanaal die bij uitstek het meest succesvolle kanaal is om new business te doen. Wij geloven er dan ook niet in dat je alleen ‘call’ als kanaal moet inpassen of alleen ‘e-mail’ of alleen ‘social selling’. Het is juist de mix van deze kanalen die je succesvol kunnen maken.
Contactmoment
Gemiddeld heeft een nieuwe klant 5 tot 12 contactmomenten met je nodig, om met je in zee te gaan. Om structureel new business binnen te halen, zal je dus structureel contact moeten hebben en houden met nieuwe klanten.
Wij achterhalen wanneer een potentiële klant in de markt is en zetten jou op het juiste moment aan tafel. Hierdoor zitten jouw accountmanagers wekelijks aan tafel bij nieuwe klanten!