fbpx

Finns det några speciella färdigheter som gör att någon lyckas sälja?

Picture of Match-day Academy

Matchdagsakademin

Deze vraag horen wij wekelijks, zo niet dagelijks van ondernemers en verkopers die zich willen verbeteren in het scoren van nieuwe klanten. Reden voor ons als salesbureau om een methode te ontwikkelen die iedere verkoper op eenvoudige wijze kan toepassen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Of het nu gaat om een product of dienst, voor beide is deze methode

In 3 stappen toe te passen:

Stap 1. Targeting:

Targeting is het eerste onderdeel en is het vertrekpunt voor iedere verkoper om te starten met het scoren van nieuwe klanten. Het is niets meer of minder dan bepalen wie je gaat benaderen en waarom je dat gaat doen. Wat wij veel hebben gemerkt is dat veel verkopers op basis van willekeur achter nieuwe klanten aan gaan en veel te veel tijd stoppen in bedrijven die niet bij hen passen.

Stap 2. Goede gesprekstechnieken:

Uit de analyse van het grootste wetenschappelijke onderzoek naar sales blijkt dat in succesvolle verkoopgesprekken de potentiele klant het meest aan het woord is. En hoe krijg je een potentiele klant aan het praten? Door vragen te stellen!

Het is dus geen verassing dat de meeste succesvolle verkopers, degene zijn die de meeste vragen stellen. Opvallend is dat volgens het succesvolle verkopers, niet zomaar vragen stellen. Succesvolle verkopers stellen slimme vragen, die ze in de meeste gevallen ook nog eens in een bepaalde volgorde stellen, wat Spin Selling genoemd wordt. Spin Selling is het systematisch ontdekken, onderzoeken, verduidelijken en begrijpen van de businessbehoefte en problemen van je potentiële klant.

Niet voor niets maken veel salesgedreven organisaties gebruik van het SPIN model om hun verkopers te trainen.

3. Structureel verkopen:

Goed verkopen is sterker afhankelijk van goede planning dan van welke afzonderlijke factor dan ook. Een goed  gesprek alleen is vaak niet genoeg en heeft goede opvolging nodig. Nagenoeg iedere ondernemer of verkoper zal dit beamen. Echter blijkt in de praktijk dat systematisch verkopen, dus ook opvolging geven aan verkoopgesprekken, verbazingwekkend weinig wordt gedaan.

Logisch gevolg is dan ook dat je de groei van nieuwe omzet niet kan afdwingen en afhankelijk blijft van wat er aanwaait.

Vill du dela bloggen?

Dela på LinkedIn
Dela på Facebook
Dela på WhatsApp

Ring oss

Vi är tillgängliga mellan kl. 08.00 och 17.30. Har du några frågor eller vill du veta mer? Ring gärna! på 033 - 303 4970

Maila oss

Har du frågor om bloggen eller har du andra frågor? Skicka ett mail till: rubenvantwillert@match-day.nl

Besök oss

Vårt huvudkontor ligger på Broerswetering 10A i Bunschoten Spakenburg.

Matchdagsakademin

Andra bloggar

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval