[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_empty_space height=”30px”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

 

Niets is krachtiger dan een fantastische online demo die laat zien dat jouw product dé oplossing is! 

Als je dit goed wil aanpakken zal de potentiële klant moeten inzien hoe jouw product een verbetering is ten opzichte van zijn huidige oplossing (wat laten ze liggen als ze het niet doen). De volgende regels zijn cruciaal voor het uitvoeren van een perfecte demo: 

 

  1. Personaliseer jouw demo

Elke lead is uniek, dus jouw demo moet uniek zijn. Doe onderzoek naar jouw potentiële klant. Dit is veel makkelijker dan je zou denken. Bekijk zijn website zodat je precies weet wat hij doet en zijn LinkedIn pagina zodat je ziet wat hem bezighoudt. 

 

  1. Vertel een verhaal

Wat ik vaak zie is dat een demo vaak wordt gedaan in een vorm van een rondleiding. Hier wordt gekeken naar de functies van het product in plaats van het verhaal over hoe jij van toegevoegde waarde kan zijn voor zijn/haar bedrijf. 

 

Ineffectief: 

“In ons hoofdmenu kunnen we inventarisbestanden openen, inventarisbestanden opslaan, inventarisvoorkeuren instellen en inventarisbestanden converteren vanuit de productiedatabase. Vervolgens is het bewerkingsmenu beschikbaar, waarin we records kunnen kopiëren, knippen, plakken en invoegen in de inventarisbestanden, die werken met elk inventarisrecord in elk standaardformaat. In het volgende menu … ” 

Effectief: 

Stel je voor dat er een oproep binnenkomt uit de fabriek. Ze hebben bijna geen onderdelen meer en de machines worden stilgezet als er geen onderdelen meer zijn. Je zet het verzoek uit in ​​het systeem, het systeem zoekt dan alle overtollige voorraad bij andere fabrieken en belangrijke leveranciers. U selecteert een nieuwe leverancier en met één klik in het systeem wordt de opdracht verzonden en komen de onderdelen de volgende dag al binnen.” 

 

  1. Houd het niet te lang

    Als je iemand vraagt hoe het gaat, hoor je: “Druk, druk, druk, maar verder alles goed.” Iedereen heeft in deze tijd superdruk, houd daar rekening mee als je iemand iets wil laten zien. Maak onderscheid tussen hoofdzaak en bijzaak in een eerste demo. Een demo van 15 minuten is veel interessanter dan een demo van 1 uur. Niemand heeft ooit nog geklaagd dat een demo te kort was, het geen kan wel gezegd worden over te lange demo’s. 

 

  1. Boek vooruitgang

Zien is geloven. Er is geen betere timing om na een succesvolle demo een concrete afspraak te maken: close the deal of vraag om een ontmoeting. Boek in ieder geval vooruitgang. Gebeurt dit niet… dan betekent het dat de demo of niet goed is uitgevoerd of dat het product in eerste instantie al niet van waarde kon zijn voor het bedrijf.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

 

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”20″][vc_column][/vc_column][/vc_row]