[vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space height=”60px”][vc_column_text]

Een duidelijke strategie voor het binnenhalen van nieuwe klanten

David Hartog, de Bunschoter: “Door het vertrek van een commerciële medewerker, waren we op zoek naar een vervanger. Onze organisatie is met name sterk in relatiebeheer en daarom zochten we iemand die een strategie voor new business zou gaan uitrollen. Samen met Match-day hebben we het juiste profiel bepaald en binnen 6 weken was onze nieuwe interim sales collega al aan de slag!”

Nieuwe klanten komen niet vanzelf

Bart ter Beek, Match-day: “Voor de Bunschoter was er veel winst te halen in het uitbreiden van hun marktaandeel. Vanuit het verleden lag de nadruk meer op relatiebeheer en kwamen veel klanten naar de Bunschoter toe. Tijden veranderen en de Bunschoter wil niet afhankelijk zijn van de bedrijven die op hun afkomen. Hierdoor is gekozen voor een proactieve salesstrategie. Samen hebben we bepaald bij welke bedrijven ze aan tafel willen komen en hoe we dat gaan aanvliegen. Om dit te bereiken zetten we alle mogelijke middelen in die voorhanden zijn. Denk hierbij natuurlijk aan telefonisch contact, de huidige marketing en social selling, maar we monitoren ook websitebezoekers die de website bekeken hebben.”

Verticale (nieuwe) markten aanvliegen

David Hartog, de Bunschoter: “3 dagen per week is een interim sales collega bij ons op locatie druk bezig met het contact leggen en houden met potentiële klanten. Dit zijn soortgelijke bedrijven als waar we succesvolle samenwerkingen mee hebben. Het enige verschil is dat we deze potentiële klanten NOG niet kennen. Hierbij kan je denken aan (kleding)winkels, voedselbedrijven, scholen en zorginstellingen. Het voordeel van deze benadering per branche is dat we precies weten tegen welke zaken ze aan lopen en waar we hoogstwaarschijnlijk raakvlakken hebben.

Inmiddels heeft dit geleid tot vele nieuwe samenwerkingen, waar we enorm blij en trots op zijn. De samenwerking met Match-day bevalt dan ook prima![/vc_column_text][vc_empty_space height=”30px”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row]