[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space height=”60px”][vc_column_text]Recordgroei

De economie groeit!

We ontkomen niet aan dit soort berichten. De economie schiet omhoog. Zakelijk gezien hebben veel bedrijven de wind in de zeilen! De hoeveelheid werk is bijna niet te managen. Na jaren van recessie is nu eindelijk de weg omhoog gevonden. Heerlijk toch die positieve boost die uitgaat van een groeiende economie? De grootste uitdaging bij veel bedrijven is dan ook voldoende personele bezetting….

Welke klant past bij jou?

Een half jaar geleden raakte ik in gesprek met een ervaren ondernemer.
Zoals ik het laatste jaar vaker gehoord heb, was ook hij erg druk en kon hij er eigenlijk geen nieuwe klanten bij hebben. Zijn salescapaciteit ging op dit moment zitten in relatiebeheer. In dit specifieke geval kreeg hij veel aanvragen van bedrijven binnen met veel tijdelijke dienstverbanden. Doordat zijn organisatie hier niet erg bedreven in is ging hier erg veel tijd in zitten. Maar hij was blij met de drukte want nog niet zo lang geleden was dit volledig anders.
Juist in deze tijden van hoog conjunctuur leg ik mijn relaties graag de volgende vraag voor:

-Gaat de aandacht binnen jouw bedrijf wel naar de juiste klanten?
-Weet jij bijvoorbeeld welke soort klant het best past bij jou propositie?
-Welk type klant kan jou bedrijf nou het best bedienen waardoor je in tijden van schaarste van personeel jou personeel maximaal laat
renderen?

Is dit bijvoorbeeld kantoorpersoneel of de werknemer die fysieke arbeid levert? Hoog of minder hoog opgeleid personeel? Grote of kleine
bedrijven? Misschien werkend in een speciale branche of een specifieke regio?
Vaak is de reactie dat men precies weet welke klant goed past bij het bedrijf. Zo ook bij deze ondernemer. Zijn bedrijf presteerde het best voor bedrijven tussen de 10 en 20 werknemers met vooral vast personeel. Als ik vervolgens vraag of er dan gericht wordt gezocht naar dit type klant, is het antwoord in veel gevallen nee. En dat is bijzonder. Want op deze manier blijf je afhankelijk van welke klanten er op je afkomen.

Voorspelbare nieuwe omzet!

Wat je wil is het bouwen aan een salesfunnel vol met jou type (potentiële) klanten. Dit kan alleen als er een proactieve strategie is om structureel aan tafel te zitten bij potentiële klanten. Zodat je een voorspelbare aanwas van nieuwe klanten en daarmee nieuwe omzet afdwingt.

Juist nu is het de tijd om te bouwen aan je salesfunnel met de juiste type klanten! Wanneer het namelijk economisch minder gaat, dan zal dit type klant jouw bedrijf trouw blijven. Juist omdat er niemand is die ze beter kan begeleiden als jouw bedrijf.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”30px”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]