[vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_column_text]Churn
Bestaande klanten kunnen vaak eenvoudig opzeggen. Vaak middels een mail of door in te loggen in desbetreffende klantomgeving waar zij een polis hebben lopen. Dit is klantvriendelijk en goed om zo te organiseren.

Maar wist je dat je 20 tot 40% van de opzeggers binnenboord gehouden kan worden door ze gewoon te bellen en te vragen naar de oorzaak van het opzeggen. In veel gevallen blijkt dat de reden (eenvoudig) valt op te lossen en klanten behouden kunnen worden.

Blije klanten
Er gaat natuurlijk niets boven een gelukkige klant. Veel klanten worden gelukkig als een schadedossier positief is afgerond. Heerlijk, want daar is een polis voor afgesloten en een positief dossier bevestigd ook nog maar eens dat je voor de juiste partij heb gekozen. De uitgelezen mogelijkheid om het goede nieuws nog eens kort te bespreken met de klant en kort in te zoomen op welke prachtige mogelijkheden jullie nog meer te bieden hebben. Hiervoor zal je hem wel even moeten bellen..

Service call
Klanten die bijvoorbeeld een jaar klant zijn, zijn bij uitstek een mooie groep om bij in de lucht te komen. Ten eerste om te checken of ze nog steeds blij zijn met hun keuze voor jouw product. Er is namelijk niets fijner dan een financiële dienstverlener die aandacht heeft voor zijn klant. Daarnaast is het dé uitgelezen mogelijkheid om eens verder te kletsen met de klant over complementaire producten. Heeft een klant bijvoorbeeld naar tevredenheid een autoverzekering lopen, dan kan het erg interessant voor hem zijn om ook zijn inboedelverzekering bij jou te sluiten.[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]