In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzee
heeft gehad op de omliggende kustplaatsen.
De visserij werd nooit meer hetzelfde.
In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,
die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om overheidssteun.
Uiteindelijk na lang aandringen kreeg hij de financiële hulp die hij nodig had.
Voor de “superboeren” die uitverkoren waren om op de vruchtbare Zuiderzeegrond hun agrarisch bedrijf te starten,
was dit het begin van een gouden tijd.
De virusproblematiek van de afgelopen jaren heeft voor veel sales organisaties dezelfde impact gehad,
als de afsluitdijk destijds voor de vissers.
De oude manier van sales werkt steeds minder goed en bedrijven worden gedwongen zich aan te passen.
Overheidssteun is slechts van tijdelijke aard, maar de nieuwe situatie is blijvend.
Virtueel verkopen gaat steeds meer de plek innemen van de ouderwetse salestroepen die langs de weg zitten.
En volgens recent onderzoek wordt deze manier van sales alleen maar meer.
Voor de één het einde van een tijdperk, voor de ander vruchtbare grond
In een tijdperk waar producten/diensten steeds meer een commodity zijn,
ontstaat een vette kans om je te onderscheiden door de manier waarop je verkoopt.
Na 7 jaar ervaring en onderzoek te doen naar hoe jij jezelf kan onderscheiden door de manier waarop je verkoopt.
Zijn we tot 3 unieke inzichten gekomen die bij veruit het grootste gedeelte van de ondernemers en New Business verantwoordelijke nog niet op de radar staan.
* Wat het zo lastig maakt om een succesvol (outbound) sales development proces te ontwikkelen?
* Waarom het grootste deel van de outbound meetings niet converteert?
* Hoe het sales development proces van hardgroeiende scale-ups eruit ziet?
Benieuwd naar deze insights?
Stuur een mailtje naar jorg.hartog@match-day.nl en ik leer het je graag in een inspiratiesessie van max 30 minuten!