[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space height=”60px”][vc_column_text]Rhenus Lub is specialist op het gebied van industriële smeermiddelen en een premium partner van de industrie Met een breed assortiment watermengbare en niet-watermengbare koelsmeermiddelen en hoogwaardige vetten – stuk voor stuk ‘Made in Germany’ – zorgt zij voor een veilig en efficiënt productieproces.

Inside sales is een vak apart

Marcel Gros, Rhenus Lub: “Wij hebben er voor gekozen om ons sales proces op te delen in een inside salesteam en een team van accountmanagers. Onze accountmanagers zijn technisch specialisten met heel veel knowhow van onze producten. Dit is een heel ander vak dan wat inside sales inhoudt. Daarom hebben we er voor gekozen hen te laten doen waar ze goed in zijn en dat is de processen van onze klanten optimaliseren.

De uitdaging voor ons was om een inside sales medewerker te vinden met verstand van de maakindustrie. We kwamen er al snel achter dat die bijna niet te vinden zijn. Op De Maak Industriedag (pre-technischow beurs) zijn we tijdens een kennissessie in contact gekomen Match-day. Het sprak ons enorm aan dat ze veel kennis hebben van de maakindustrie en gespecialiseerd zijn in inside sales.”

Faciliteren in afspraken

Jorg Hartog, Match-day: Voor Rhenus Lub zijn we begonnen met het in kaart brengen van een regio om precies te weten welke bedrijven er zijn en wie er goed bij Rhenus Lub passen. De gekwalificeerde bedrijven houden we structureel contact mee en daardoor kunnen we de accountmanagers wekelijk faciliteren in bezoekafspraken bij potentiele klanten.

Nog nooit zoveel aan tafel gezeten

Marcel Gros, Rhenus Lub: De samenwerking bevalt ons uitstekend. Wij weten precies wie er bij ons past en hebben nog nooit zo veel nieuwe klanten mogen bezoeken als we nu doen. Dit werkt ook voor de accountmanagers erg stimulerend.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”30px”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]