fbpx

3 redenen waarom is het bouwen van een kwalitatieve database van je markt cruciaal is

Foto van Match-day Academy

Match-day Academy

1. Outbound sales experts

Wij geloven erin dat wie de beste actuele database heeft, de meeste new business doet!
Maar waarom eigenlijk en hoe bouw je zo’n database?

1. Doelgroep

Veel bedrijven vinden het moeilijk om te bepalen welke potentiele klanten er echt goed bij hun oplossing zouden passen. Wat goed helpt is een analyse van je top 30 klanten. Je analyseert dan welke eigenschappen deze klanten hebben en kijkt vervolgens welke bedrijven er voldoen aan dit ideale klantprofiel. Zodat je een saleslijst kan maken met bedrijven die het beste bij je oplossing past en het meest de moeite waard zijn om achteraan te zitten.

Weten jullie nu bijvoorbeeld welke bedrijven in Nederland er allemaal voldoen aan jullie ideale klantprofiel?

2. Data kwalificeren

Wanneer je weet op welke bedrijven je jezelf wil richten is het zaak om deze bedrijven te kwalificeren en zo te achterhalen of ze echt bij je passen. Denk dan aan zaken als

1) wie zijn de beslissers
2) wat is het omzetpotentieel
3) wat is je concurrentiepositie
4) hoever zijn ze in het aankoopproces

Weet je van je 200 meest interessantste potentiele klanten wie er beslist?  Wat hun omzetpotentie is? En wanneer ze in de markt zijn?

3. Potentie van je markt

In onze ogen is goed new business weten wie er allemaal in je markt zitten en wat ze waard zijn. Wanneer je dit in kaart hebt weet je welke bedrijven het belangrijkst voor je zijn om energie in te steken. Uiteindelijk zijn dit de bedrijven waar je tijd en energie in wil steken omdat je weet dit de bedrijven zijn die veel omzet vertegenwoordigen en je van veel toegevoegde waarde voor ze kan zijn.

Wil je het blog delen?

Deel op LinkedIn
Deel op Facebook
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval