1. Outbound sales experts
Wij geloven erin dat wie de beste actuele database heeft, de meeste new business doet!
Maar waarom eigenlijk en hoe bouw je zo’n database?
1. Doelgroep
Veel bedrijven vinden het moeilijk om te bepalen welke potentiele klanten er echt goed bij hun oplossing zouden passen. Wat goed helpt is een analyse van je top 30 klanten. Je analyseert dan welke eigenschappen deze klanten hebben en kijkt vervolgens welke bedrijven er voldoen aan dit ideale klantprofiel. Zodat je een saleslijst kan maken met bedrijven die het beste bij je oplossing past en het meest de moeite waard zijn om achteraan te zitten.
Weten jullie nu bijvoorbeeld welke bedrijven in Nederland er allemaal voldoen aan jullie ideale klantprofiel?
2. Data kwalificeren
Wanneer je weet op welke bedrijven je jezelf wil richten is het zaak om deze bedrijven te kwalificeren en zo te achterhalen of ze echt bij je passen. Denk dan aan zaken als
1) wie zijn de beslissers
2) wat is het omzetpotentieel
3) wat is je concurrentiepositie
4) hoever zijn ze in het aankoopproces
Weet je van je 200 meest interessantste potentiele klanten wie er beslist? Wat hun omzetpotentie is? En wanneer ze in de markt zijn?
3. Potentie van je markt
In onze ogen is goed new business weten wie er allemaal in je markt zitten en wat ze waard zijn. Wanneer je dit in kaart hebt weet je welke bedrijven het belangrijkst voor je zijn om energie in te steken. Uiteindelijk zijn dit de bedrijven waar je tijd en energie in wil steken omdat je weet dit de bedrijven zijn die veel omzet vertegenwoordigen en je van veel toegevoegde waarde voor ze kan zijn.