fbpx

3 redenen waarom is het bouwen van een kwalitatieve database van je markt cruciaal is

Match-day Academy

Match-day Academy

1. Outbound sales experts

Wij geloven erin dat wie de beste actuele database heeft, de meeste new business doet!
Maar waarom eigenlijk en hoe bouw je zo’n database?

1. Doelgroep

Veel bedrijven vinden het moeilijk om te bepalen welke potentiele klanten er echt goed bij hun oplossing zouden passen. Wat goed helpt is een analyse van je top 30 klanten. Je analyseert dan welke eigenschappen deze klanten hebben en kijkt vervolgens welke bedrijven er voldoen aan dit ideale klantprofiel. Zodat je een saleslijst kan maken met bedrijven die het beste bij je oplossing past en het meest de moeite waard zijn om achteraan te zitten.

Weten jullie nu bijvoorbeeld welke bedrijven in Nederland er allemaal voldoen aan jullie ideale klantprofiel?

2. Data kwalificeren

Wanneer je weet op welke bedrijven je jezelf wil richten is het zaak om deze bedrijven te kwalificeren en zo te achterhalen of ze echt bij je passen. Denk dan aan zaken als

1) wie zijn de beslissers
2) wat is het omzetpotentieel
3) wat is je concurrentiepositie
4) hoever zijn ze in het aankoopproces

Weet je van je 200 meest interessantste potentiele klanten wie er beslist?  Wat hun omzetpotentie is? En wanneer ze in de markt zijn?

3. Potentie van je markt

In onze ogen is goed new business weten wie er allemaal in je markt zitten en wat ze waard zijn. Wanneer je dit in kaart hebt weet je welke bedrijven het belangrijkst voor je zijn om energie in te steken. Uiteindelijk zijn dit de bedrijven waar je tijd en energie in wil steken omdat je weet dit de bedrijven zijn die veel omzet vertegenwoordigen en je van veel toegevoegde waarde voor ze kan zijn.

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op