fbpx

Aaron Ross: Waarom is het belangrijk om new business voorspelbaar te maken!

Match-day Academy

Match-day Academy

C: “Waarom is het zo belangrijk dat new business voorspelbaar is?”

A: ”Wat wel leuk is om te weten, het is al even geleden, maar bij mijn eerste bedrijf. Ik was toen in de twintig begin dertig bracht ik 5 miljoen dollar op voor een internet company. Alleen dit bedrijf ging failliet en tussen dit moment en het moment dat ik naar salesforce.com ging bedacht ik me dat ik wilde weten hoe ik een sales team en sales systeem moet bouwen om ervoor te zorgen dat dit een succes wordt. Toen bedacht ik me dit wordt niet makkelijk en ben ik eerst begonnen bij Salesforce.com en in de basis werd me daar betaald geleerd hoe ik een sales team moest bouwen. In het bouwen van het salesteam zag ik een terugkerende cultuur, dat ik wist niet wat de cijfers zouden worden en was ik benieuwd of ik mijn targets zou halen. Dat is de reden waarom ik hiermee ben begonnen en waarom ik Salesforce heb verlaten, om anderen te helpen sales voorspelbaar te maken.

C: “De reden waarom ik het boek ben gaan lezen is omdat onze groei niet afhankelijk moet zijn van toevalstreffers of last deal hustling en dat we elk jaar willen groeien”

A: “Ja, dat snap ik soms heb je dat. Voorspelbare sales blijft alleen een constant bewegende factor, dus als je een systeem hebt wat werkt, dan kan dit systeem na een paar maanden of jaren al niet meer werken. Er komt een moment waarop je veranderingen nodig hebt, want je kan dus niet één keer een systeem creëren en er dan nooit meer naar omkijken. Maar het is mooi om in een zekere zin een voorspelbaarheid te hebben in leads en inkomsten ten opzichte van helemaal niks.

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op

Waarom 99% van de salesstrategieën b*llshit zijn!

Ik herinner me een discussie met een collega accountmanager John over hoe je als verkoper het beste een band op kan bouwen met je prospects. Ik vertelde John over een bepaalde strategie die ik enorm succesvol vond voor het versterken van relaties. Tot mijn grote verbazing was John het totaal