fbpx

Sales training op maat bij Rutger Kooij

Match-day Academy

Match-day Academy

Rutger Kooij Zeevisgroothandel is een groothandel gespecialiseerd in de verkoop van verse – en diepvries vis. Rutger Kooij vindt het belangrijk dat zij snel en flexibel kunnen inspelen op de vragen en behoefte van hun klanten. Met een kleine vaste ploeg voorzien zij ambulante handelaren en detaillisten zoveel mogelijk in vis – en vis gerelateerde producten.

Continu verbeteren van sales
Tim Wijngaard, Rutger Kooij Zeevis: “Net als ieder bedrijf willen wij het maximale uit ons verkoopteam halen. Omdat we onszelf continu willen verbeteren, waren wij al enige tijd op zoek naar een goede aansluitende training voor onze verkopers. Doordat wij een hele specifieke tak van sport beoefenen was het voor ons een uitdaging om een partner te vinden die geen kant-en-klare training geeft. Een klant van ons attendeerde ons op de diensten van Match-Day. Nadat zij met een op maat gemaakt plan kwamen, wisten wij dat we de juiste partij gevonden hadden.

Meer verkoopsucces
Jorg Hartog, Match-Day: “Onze trainingen zijn ingericht op het continu verbeteren van je salesinspanningen, met als doel meer verkoopsucces. Tijdens het persoonlijke programma voor Rutger Kooij hebben we ons o.a. gericht op de structuur van een verkoopgesprek, diverse vraagtechnieken, het signaleren van koopsignalen en adviserend verkopen. Op deze manier zijn we niet alleen bezig geweest met het binnenhalen van nieuwe klanten, maar ook met het beter voorzien van bestaande klanten”

Mooie omzetstijging
Tim Wijngaard, Rutger Kooij Zeevis: “De samenwerking met Match-Day is uitstekend bevallen. Ze denken mee met onze situatie en spelen daar proactief op in. Onze verkopers werken nu volgens een nieuw systeem met een mooie omzetstijging als gevolg. Iets waar wij lang naar zochten en de komende tijd met veel plezier gebruiken van zullen maken.”

Heeft u ook uitdagingen op het gebied van verkoop of geen tijd om actief klanten te benaderen? Neem gerust contact met ons op!

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op

Waarom 99% van de salesstrategieën b*llshit zijn!

Ik herinner me een discussie met een collega accountmanager John over hoe je als verkoper het beste een band op kan bouwen met je prospects. Ik vertelde John over een bepaalde strategie die ik enorm succesvol vond voor het versterken van relaties. Tot mijn grote verbazing was John het totaal