fbpx

In 6 stappen meer reactie op je mail

Match-day Academy

Match-day Academy

Veel sales-mensen klagen dat ze weinig tot geen reacties krijgen op hun mails. Zelf reageer ik nagenoeg nooit op standaard sales-mails. Onderstaand wat mij doet reageren:

1. Personalisatie:
Als je niet de moeite doet om je mail te personaliseren, waarom zou ik dan de moeite nemen om te reageren?

2. Lengte:

Mensen zijn enorm druk, zorg dat je triggert in de eerste twee zinnen. Hou qua lengte in je achterhoofd dat veel mensen hun mail via hun telefoon lezen. Zorg dat je mail in een scherm te lezen is.

3. Extreme relevantie:
De inhoud van je mail moet gaan over iets wat de lezer bezig houdt. Het helpt daarom om je te richten op een niche, zodat je weet wat de 3 grootste pijnpunten zijn die spelen binnen de niche.

4. Referenties:
Niemand wil een proefkonijn zijn. Bevestig met goed passende referenties dat soortgelijke bedrijven enorm veel hebben aan jouw oplossing.

5. Duidelijke CTA:
Zorg dat je mail 1 duidelijk doel heeft. Denk daarbij aan het achterhalen van de juiste contactpersoon of het verkrijgen van een referral. Reken er niet op dat je ontvanger terugbelt.

6. Geef niet op:
De belangrijkste reden dat mensen niet reageren is omdat ze te druk zijn. Geef niet op na 1 of 2 contactmomenten. Let wel op dat je niet irritant wordt, dus zorg voor wat tijd tussen de contactmomenten.

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op