fbpx

De formule voor succesvolle salesgroei!

Match-day Academy

Match-day Academy

Wij geloven dat het succes van een bedrijf afhangt van het succes van het salesteam! Sales draait om klanten te helpen om te laten zien en te bereiken wat ze niet voor mogelijk houden! Na het lezen van tientallen salesboeken hebben wij een formule gemaakt voor succesvolle salesgroei of een voorspelbare salespijplijn:

 

Doelgroep + Boodschap + Contactkanaal + Contactmoment

 

🎯1. Je ideale doelgroep

Om structureel succesvol te groeien moet je jezelf richten op een niche. Hoe kan je van een potentiële klant verwachten dat ze voor jou kiezen als jij nergens laat zien dat je voor hen kiest. Zo veel bedrijven waar wij komen verkondigen dat ze hun product of dienstverlening aan iedereen kunnen verkopen, onderscheid is dus nul. Nog een keer: Hoe kan je van een potentiële klant verwachten dat ze voor jou kiezen als jij niet voor hen kiest.

💌2. Je unieke boodschap

Einstein zei het erg mooi: “als je het niet kan uitleggen aan een zesjarige, snap je het zelf niet goed genoeg.

Je boodschap is zo simpel als: We helpen deze bedrijven, met deze specifieke problemen omdat hun huidige situatie deze gevolgen voor ze heeft en ze willen naar deze situatie > de oplossing.

LET OP:

Respecteer mensen die het specifieke probleem dat je oplost niet herkennen of ervaren.  ZE HEBBEN JE HULP (nog) NIET NODIG!

📞👩‍💻3.Contactkanaal

Er is niet 1 kanaal die bij uitstek het meest succesvolle kanaal is om outbound sales te doen. Wij geloven er dan ook niet in dat je alleen call als kanaal moet inpassen of alleen e-mail of alleen social selling. Het is juist een mix van deze kanalen die je succesvol kunnen maken. Niet alle beslissers zijn namelijk op dezelfde manier te bereiken.

🕖4. Contactmoment

Gemiddeld heb je 7 tot 12 contactmomenten nodig om het vertrouwen van een potentiële klant te winnen. 80% van de deals wordt gesloten na het 5e contactmoment. Follow up is dus cruciaal! Hoe bizar is het dan om te weten dat 48% van de salesmensen geen follow-up geeft na het eerste contact!

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op