fbpx

De formule voor succesvolle salesgroei!

Match-day Academy

Match-day Academy

Wij geloven dat het succes van een bedrijf afhangt van het succes van het salesteam! Sales draait om klanten te helpen om te laten zien en te bereiken wat ze niet voor mogelijk houden! Na het lezen van tientallen salesboeken hebben wij een formule gemaakt voor succesvolle salesgroei of een voorspelbare salespijplijn:

 

Doelgroep + Boodschap + Contactkanaal + Contactmoment

 

🎯1. Je ideale doelgroep

Om structureel succesvol te groeien moet je jezelf richten op een niche. Hoe kan je van een potentiële klant verwachten dat ze voor jou kiezen als jij nergens laat zien dat je voor hen kiest. Zo veel bedrijven waar wij komen verkondigen dat ze hun product of dienstverlening aan iedereen kunnen verkopen, onderscheid is dus nul. Nog een keer: Hoe kan je van een potentiële klant verwachten dat ze voor jou kiezen als jij niet voor hen kiest.

💌2. Je unieke boodschap

Einstein zei het erg mooi: “als je het niet kan uitleggen aan een zesjarige, snap je het zelf niet goed genoeg.

Je boodschap is zo simpel als: We helpen deze bedrijven, met deze specifieke problemen omdat hun huidige situatie deze gevolgen voor ze heeft en ze willen naar deze situatie > de oplossing.

LET OP:

Respecteer mensen die het specifieke probleem dat je oplost niet herkennen of ervaren.  ZE HEBBEN JE HULP (nog) NIET NODIG!

📞👩‍💻3.Contactkanaal

Er is niet 1 kanaal die bij uitstek het meest succesvolle kanaal is om outbound sales te doen. Wij geloven er dan ook niet in dat je alleen call als kanaal moet inpassen of alleen e-mail of alleen social selling. Het is juist een mix van deze kanalen die je succesvol kunnen maken. Niet alle beslissers zijn namelijk op dezelfde manier te bereiken.

🕖4. Contactmoment

Gemiddeld heb je 7 tot 12 contactmomenten nodig om het vertrouwen van een potentiële klant te winnen. 80% van de deals wordt gesloten na het 5e contactmoment. Follow up is dus cruciaal! Hoe bizar is het dan om te weten dat 48% van de salesmensen geen follow-up geeft na het eerste contact!

Wil je het blog delen?

Deel op LinkedIn
Deel op Facebook
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval