fbpx

Mike Weinberg: De belangrijkste reden waarom salesmensen minder new business binnenhalen!

Match-day Academy

Match-day Academy

C: “Wat denk je dat de belangrijkste reden is dat salesmensen minder new business binnenhalen dan ze zouden willen?”

M:” Ik vind deze vraag geweldig, omdat de meeste mensen gechoqueerd zullen zijn door mijn antwoord! Want de belangrijkste reden dat de meeste salesmensen niet genoeg new business binnen halen, is omdat ze niet genoeg tijd spenderen aan het binnen halen van new business. Ze werken wel, maar ze zijn niet bezig met hunten!

Ze zijn hartstikke druk met hun e-mail of het behandelen van vragen van bestaande klanten.
Maar waar ze niet mee bezig zijn en dat is de belangrijkste reden dat ze geen new business binnen halen -dit is de #Salestruth, ik kan niet geloven dat ik betaald krijg om mensen dit te vertellen-
Is dat ze geen tijd reserveren voor het proactief benaderen van potentiële klanten en halen ze geen nieuwe klanten binnen. Ze zijn druk, maar niet met proactief hunten.”

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op

Waarom 99% van de salesstrategieën b*llshit zijn!

Ik herinner me een discussie met een collega accountmanager John over hoe je als verkoper het beste een band op kan bouwen met je prospects. Ik vertelde John over een bepaalde strategie die ik enorm succesvol vond voor het versterken van relaties. Tot mijn grote verbazing was John het totaal

Waarom wetenschap cruciaal is voor succesvolle sales?

Er is de laatste jaren een explosie van onderzoek gedaan naar, hoe het menselijk brein keuzes maakt en welke factoren invloed hebben op wat we zeggen, doen en besluiten om te kopen. Begrijp wat prospects drijft en doe er je voordeel mee, met name als salesprofessional. Rapporten van het onderzoeksbureau