fbpx

Mike Weinberg: De belangrijkste reden waarom salesmensen minder new business binnenhalen!

Match-day Academy

Match-day Academy

C: “Wat denk je dat de belangrijkste reden is dat salesmensen minder new business binnenhalen dan ze zouden willen?”

M:” Ik vind deze vraag geweldig, omdat de meeste mensen gechoqueerd zullen zijn door mijn antwoord! Want de belangrijkste reden dat de meeste salesmensen niet genoeg new business binnen halen, is omdat ze niet genoeg tijd spenderen aan het binnen halen van new business. Ze werken wel, maar ze zijn niet bezig met hunten!

Ze zijn hartstikke druk met hun e-mail of het behandelen van vragen van bestaande klanten.
Maar waar ze niet mee bezig zijn en dat is de belangrijkste reden dat ze geen new business binnen halen -dit is de #Salestruth, ik kan niet geloven dat ik betaald krijg om mensen dit te vertellen-
Is dat ze geen tijd reserveren voor het proactief benaderen van potentiële klanten en halen ze geen nieuwe klanten binnen. Ze zijn druk, maar niet met proactief hunten.”

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

5 STAPPEN DIE GEGARANDEERD LEIDEN TOT EEN INHOUDELIJK GESPREK

Hoe zorg jij ervoor dat je in de eerste krappe halve minuut het vertrouwen wint van je prospect? Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers in het begin enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Maak je geen zorgen. Je beschikt NOG niet over de methodes die jou helpen om het perfecte gesprek te

sales

Laat je sales exploderen door 6 op wetenschap gebaseerde methodes te gebruiken! (Deel 1)

Wist je dat 63% van de sales mensen potentiële klanten wegjaagt in plaats van ze binnenhaalt? Nee wij ook niet. Toch is het best logisch als we kijken naar het schokkende feit dat het overgrote deel van de verkopers niet weet hoe het aankoopproces van hun kopers eruitziet. Sterker nog, hoe kan je potentiële klanten begeleiden in het kopen van jouw product of

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel