fbpx

3 basisprincipes waar succesvolle salesmensen zich aan houden!

Match-day Academy

Match-day Academy

De laatste 5 jaar ben ik nagenoeg dag en nacht bezig geweest met het leren, toepassen, trainen van en over succesvolle salesmensen. Wat me opgevallen is dat de salesmensen die het meest succesvol zijn, enorm goed zijn in het converteren vanuit proactief prospecten.

Het valt me op dat deze salesmensen de 3 onderstaande basisprincipes volledig begrijpen en toepassen:

1. Ze zijn er van doordrongen dat je een relatie kan opbouwen met potentiele klanten die nog niet gereageerd hebben op jouw call, mail of LinkedIn bericht. En verdienen een reactie of “terugbelletje” door doorzettingsvermogen en creativiteit!

2. Ze zijn er van overtuigd dat ze afspraken zullen maken met door hen geselecteerde strategische potentiele klanten!

3. Ze weten dat ze te maken zullen krijgen met weerstand en tegenwerpingen. Maar zijn hier mentaal en emotioneel op voorbereid om passend te kunnen reageren.

#salestip #ondernemerschap #business

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op