fbpx

3 Eenvoudige Stappen Om Jouw Conversie Te Vergroten Binnen De Softwarebranche

Match-day Academy

Match-day Academy

Door de groei van SaaS-bedrijven, ruim 19% per jaar, hebben prospects meer keuze dan ooit. Veel bedrijven willen graag slimmer werken en automatiseren, maar moeten zelf opzoek naar een oplossing die bij ze zou kunnen passen. Een deel van je meest interessante prospect zal zelf contact met je opnemen via marketing of je netwerk. Maar het grootste deel is passief en doet dat niet. Veel softwarebedrijven hebben prima capaciteit om meer new business te doen, maar vinden het lastig om meer afspraken te krijgen met nieuwe klanten via de huidige kanalen.

Dus hoe kom je als eerste aan tafel bij deze bedrijven of hoe zorg je ervoor dat ze een demo van jouw oplossing krijgen te zien?

1. Top 250 potentiële klanten

De eerste stap is te bepalen welke zeg even als voorbeeld 250 bedrijven het beste bij jouw oplossing passen. Wellicht weet je dit al goed, zo niet dan helpt het enorm om een analyse van je top 30 klanten te doen. Analyseer welke eigenschappen deze bedrijven hebben en kijk vervolgens welke bedrijven er nog in de markt zijn die deze eigenschappen ook hebben. Vervolgens wil je de potentie van deze markt in kaart krijgen. Een van de grootste new business fouten is veel te veel tijd steken in bedrijven die niet goed bij je passen

Weet je nu bijvoorbeeld welke bedrijven in Nederland er allemaal voldoen aan jullie ideale klant profiel?

Resultaat:
✔ Een ideaal klant profiel en hoeveel bedrijven hieraan voldoen.
✔ Concrete saleslijst met de bedrijfsnamen waar we new business mee willen doen


2. Data = new business

Data wordt steeds belangrijker. Sterker nog ik geloof dat wie de meest actuele database heeft, de meeste new business doet! In mijn ogen is goede new business weten wie er allemaal in je markt zitten en wat ze waard zijn.

Wat weet je van jouw top 250 meest interessantste prospects?

Weet je van die bedrijven wie er beslist, wat hun omzetpotentie is en wanneer ze in de markt zijn?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je dit niet weet dat het dan lastig is om structureel bij dit soort bedrijven binnen te komen. Wanneer je dit wel in kaart hebt weet je precies waarom en wanneer je potentiële klant zaken met je wil doen en wanneer je aan tafel met hen moet zitten.

Resultaat:
✔ Je new business markt in kaart.

3. drie kanalen contactstrategie

Om te weten wat er speelt bij je potentiële klanten moet je proactief contact met hen opnemen. Wanneer je alleen call gebruikt loop je er tegen aan dat veel mensen je niet gelijk te woord kunnen staan. Via marketing bereik je een groot deel niet of krijg je bepaalde vragen niet beantwoord. Uiteindelijk wil je wel in gesprek komen met je prospect.

Wij hebben een proces ontwikkeld waarin we gebruik maken van 3 kanalen (LinkedIn, email en call).
Het belangrijkste is te onthouden dat het niet gaat om welk kanaal jij het fijnst vindt. Maar op welk kanaal je potentiële klant het best is te bereiken.

Resultaat:
✔ Je eigen new business cadence

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op