fbpx

Waarom je als bedrijf JUIST nu moet investeren in je potentiële klantenbestand!

Match-day Academy

Match-day Academy

In het boek “Toeval is logisch” van wetenschapper Peter Winsemius legt hij de uitspraken van Johan Cruijff uit en hoe je deze kan interpreteren in je business. In hoofdstuk 22 staat de volgende uitspraak: “Je wordt beter door slechter te worden.” Hoe kunnen we dat interpreteren in onze dagelijkse business?

De wet van de remmende voorsprong

Economen noemen bovenstaande uitspraak de Wet van de remmende voorsprong: winnaars worden lui omdat ze denken dat ze heel goed in hun vak zijn of ze worden voorzichtig om niet verliezen wat ze net hebben gewonnen. Het resultaat is dan een rap verval: de voorsprong remt ze in hun verdere ontwikkeling. Dit fenomeen komt naast in de sport ook regelmatig voor in het bedrijfsleven.

Bloeiende economie

Doordat de economie enorm is aangetrokken, durven veel bedrijven weer te investeren. Zo ook jouw bestaande klanten, die hoogstwaarschijnlijk meer bij je zullen afnemen wat ten kosten gaat van jouw capaciteit.

Veel bedrijven stoppen dan met het investeren in het bewerken van hun markt en het contacten van hun potentiele droomklanten. De goed draaiende economie werkt dan uiteindelijk als een boemerang. Nu ga je dubbel zo hard, maar straks ga je dubbel zo slecht. Hoe komt dit?

Dit komt omdat je te afhankelijk van je bestaande klanten bent geworden en niet aan risicospreiding hebt gedaan.

Droomklanten

Voor elke business geldt dat er een bepaald type klanten zijn die heel erg goed passen bij jouw oplossing. Bij Match-day noemen we dit “de droomklanten”. De enige manier om op lange termijn af te dwingen dat jouw droomklanten werkelijk klant bij je worden, is door structureel contact met ze te leggen en te houden. Niet elke droomklant heeft tenslotte gelijk behoefte, gemiddeld is slecht 3% van je doelgroep NU in de markt. Voor veel van hen geldt dus dat hun behoefte op termijn gecreëerd moet worden. Contact hebben en houden is hiervoor cruciaal. Zodat als er wat speelt, jij “toevallig” in de lucht komt en aan tafel zit.

Zo maak je toeval logisch..

Wil je het blog delen?

Deel op LinkedIn
Deel op Facebook
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Eens Ging De Zee Hier Te Keer…

In een prachtige mini docu van de NPO onderzoekt Huub Stapel welke invloed het afsluiten van de Zuiderzeeheeft gehad op de omliggende kustplaatsen. De visserij werd nooit meer hetzelfde. In de derde aflevering spreekt Huub met Cees Hopman over hoe zijn opa, Gijsbert Hopman,die mijn betovergrootvader blijkt te zijn- moest smeken om

Mag het na 2 jaar..

Oktober 2020 schreef ik mezelf in voor de trainer – coach opleiding UEFA A van de KNVBMaart 2021 was de toelatingstest en mei van dat jaar starten de opleiding… Woensdagavond -bijna twee jaar later- mocht ik samen met mijn medecursisten officieel het diploma in ontvangst nemen van de docenten die ons

Linked-In Bagger & Blauwe Smurfen!

Mijn zoontje voetbalt sinds vorig jaar bij de allerkleinsten van SV Spakenburg;De Blauwe Smurfen Hij is nu 5 en begint een beetje te begrijpen dat hij niet zijn handen mag gebruiken,wat een uitlijn is en dat hij niet in het shirt van een maatje mag hangen. Daarnaast zijn er nog 1001

Koud Bier Na 6 Klote Bochten

Voor het eerst sinds 2018 was de mythische Alpe d’Huez weer eens opgenomen in het parcours van de Tour de France. De Alpe d’Huez heeft zijn status voor een groot deel te danken aan de vele Nederlandse fans die er gekleed in de gekste oranje outfits voor een waar wielercarnaval