fbpx

Waarom je als bedrijf JUIST nu moet investeren in je potentiële klantenbestand!

Match-day Academy

Match-day Academy

In het boek “Toeval is logisch” van wetenschapper Peter Winsemius legt hij de uitspraken van Johan Cruijff uit en hoe je deze kan interpreteren in je business. In hoofdstuk 22 staat de volgende uitspraak: “Je wordt beter door slechter te worden.” Hoe kunnen we dat interpreteren in onze dagelijkse business?

De wet van de remmende voorsprong

Economen noemen bovenstaande uitspraak de Wet van de remmende voorsprong: winnaars worden lui omdat ze denken dat ze heel goed in hun vak zijn of ze worden voorzichtig om niet verliezen wat ze net hebben gewonnen. Het resultaat is dan een rap verval: de voorsprong remt ze in hun verdere ontwikkeling. Dit fenomeen komt naast in de sport ook regelmatig voor in het bedrijfsleven.

Bloeiende economie

Doordat de economie enorm is aangetrokken, durven veel bedrijven weer te investeren. Zo ook jouw bestaande klanten, die hoogstwaarschijnlijk meer bij je zullen afnemen wat ten kosten gaat van jouw capaciteit.

Veel bedrijven stoppen dan met het investeren in het bewerken van hun markt en het contacten van hun potentiele droomklanten. De goed draaiende economie werkt dan uiteindelijk als een boemerang. Nu ga je dubbel zo hard, maar straks ga je dubbel zo slecht. Hoe komt dit?

Dit komt omdat je te afhankelijk van je bestaande klanten bent geworden en niet aan risicospreiding hebt gedaan.

Droomklanten

Voor elke business geldt dat er een bepaald type klanten zijn die heel erg goed passen bij jouw oplossing. Bij Match-day noemen we dit “de droomklanten”. De enige manier om op lange termijn af te dwingen dat jouw droomklanten werkelijk klant bij je worden, is door structureel contact met ze te leggen en te houden. Niet elke droomklant heeft tenslotte gelijk behoefte, gemiddeld is slecht 3% van je doelgroep NU in de markt. Voor veel van hen geldt dus dat hun behoefte op termijn gecreëerd moet worden. Contact hebben en houden is hiervoor cruciaal. Zodat als er wat speelt, jij “toevallig” in de lucht komt en aan tafel zit.

Zo maak je toeval logisch..

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

5 STAPPEN DIE GEGARANDEERD LEIDEN TOT EEN INHOUDELIJK GESPREK

Hoe zorg jij ervoor dat je in de eerste krappe halve minuut het vertrouwen wint van je prospect? Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers in het begin enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Maak je geen zorgen. Je beschikt NOG niet over de methodes die jou helpen om het perfecte gesprek te

sales

Laat je sales exploderen door 6 op wetenschap gebaseerde methodes te gebruiken! (Deel 1)

Wist je dat 63% van de sales mensen potentiële klanten wegjaagt in plaats van ze binnenhaalt? Nee wij ook niet. Toch is het best logisch als we kijken naar het schokkende feit dat het overgrote deel van de verkopers niet weet hoe het aankoopproces van hun kopers eruitziet. Sterker nog, hoe kan je potentiële klanten begeleiden in het kopen van jouw product of

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel