fbpx

SOCIAL SELLING: MAAK VAN JE LINKEDIN ACCOUNT EEN LEADKANON

Match-day Academy

Match-day Academy

We zijn op het punt aangekomen dat potentiële klanten kotsmisselijk worden van de spam die ze iedere dag in hun mailbox krijgen. Verkopers die in een invite pretenderen dat ze het leuk vinden om te ‘linken’, maar zodra de invite geaccepteerd is zit je gevangen in een sequence van geautomatiseerde berichten.

Zelf ontvang ik deze ook dagelijks en ik blijf mij verbazen hoe slecht de gemiddelde verkoper LinkedIn gebruikt, of eigenlijk misbruikt, om in contact te komen met potentiële klanten. Ik ben er ook van overtuigd dat op deze manier klanten eerder worden weggejaagd dan aangetrokken.

Om eenieder, die erin geïnteresseerd is, op weg te helpen, deel ik graag mijn LinkedInstrategie of beter gezegd; personal branding strategie. Potentiële klanten interesseert het namelijk geen f*ck dat jouw bedrijf een nieuwe medewerker heeft of dat jouw bedrijf een teamuitje gaat doen. Ze gaan een connectie met iemand aan die ze niet kennen, omdat ze hopen en misschien zelfs verwachten dat deze persoon wat toe te voegen heeft. Hiervoor ligt de nadruk op zoveel mogelijk goede content produceren over het onderwerp waar ik goed in ben.

Op dit moment levert deze strategie één tot drie goede opportunity’s per week op.

Deze 9 tips helpen jou om van je LinkedInaccount een leadkanon te maken

1. Bepaal voor wie je gaat schrijven. Wie zijn de belangrijkste mensen die jouw content moeten consumeren?

2. Wat is het belangrijkste doel van de content die je deelt? Wat heeft jouw doelgroep eraan om jouw content te blijven consumeren

3. Welke content doet het goed bij jouw doelgroep? Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat mijn doelgroep veel waarde hecht aan ‘how to’ content. Letterlijk praktische tips hoe je iets moet uitvoeren. Hoe is dat bij jouw publiek?

4. Niet halen maar brengen. Zorg ervoor dat de mensen die jou volgen daar ook wat aan hebben. Kom met goede content over het vakgebied waar jij expert in bent. Maak ze een beetje slimmer, help ze op weg met het maken van concrete stappen.

5. Welke mensen zijn er in jouw vakgebied al erg sterk op LinkedIn en wat maakt hen zo goed? Zet deze op een rijtje en analyseer hun content. Herken je thema’s, bepaalde vormen van schrijven of doen ze juist veel met video?

6. Bepaal jouw eigen thema’s. Bepaal de belangrijkste drie tot vijf thema’s waar jij mee aan de slag wil en hou je daar ook aan. Analyseer wel eens in de zoveel tijd hoe de thema’s presteren en stuur bij als dat nodig is.

7. Leer het algoritme van LinkedIn kennen en begrijpen. Hier is online veel over te vinden. Belangrijke dingen die je moet weten zijn bijvoorbeeld de beste tijden om te plaatsen, of hoe je het bereik kan boosten.

8. Laat los dat iedere post wat oplevert. Niet iedere post zorgt voor leads of verkoop en dat is ook niet erg. Tuurlijk mag het af en toe commercieel zijn, maar in de regel genomen is dat niet waarom mensen jou volgen.

9. Vraag mensen niet gelijk om tijd als jullie pas net een connectie zijn. Laat door je content zien dat je een expert bent en probeer pas daarna te vragen om tijd. Je kans op een succes is dan vele malen groter.

Wil je het blog delen?

Deel op LinkedIn
Deel op Facebook
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

5 STAPPEN DIE GEGARANDEERD LEIDEN TOT EEN INHOUDELIJK GESPREK

Hoe zorg jij ervoor dat je in de eerste krappe halve minuut het vertrouwen wint van je prospect? Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers in het begin enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Maak je geen zorgen. Je beschikt NOG niet over de methodes die jou helpen om het perfecte gesprek te

sales

Laat je sales exploderen door 6 op wetenschap gebaseerde methodes te gebruiken! (Deel 1)

Wist je dat 63% van de sales mensen potentiële klanten wegjaagt in plaats van ze binnenhaalt? Nee wij ook niet. Toch is het best logisch als we kijken naar het schokkende feit dat het overgrote deel van de verkopers niet weet hoe het aankoopproces van hun kopers eruitziet. Sterker nog, hoe kan je potentiële klanten begeleiden in het kopen van jouw product of