fbpx

Waarom 99% van de salesstrategieën b*llshit zijn!

Match-day Academy

Match-day Academy

Ik herinner me een discussie met een collega accountmanager John over hoe je als verkoper het beste een band op kan bouwen met je prospects.

Ik vertelde John over een bepaalde strategie die ik enorm succesvol vond voor het versterken van relaties.

Tot mijn grote verbazing was John het totaal niet met mij eens!

John zei ”dit soort manipulatieve aanpakken zit geen prospect op te wachten!”

Ik vertelde hem hoe ik de strategie met veel succes gebruikte.

Waarop John me vertelde dat hij dezelfde strategie in het verleden ook gebruikt had, alleen dan zonder succes…

Om hem te overtuigen vertelde ik welke succesvolle salescollega’s mijn strategie nog meer gebruikte.

John vertelde mij daarop welke succesvolle salescollega’s deze strategie zonder succes hadden gebruikt!

Ik begreep er geen hout van, want ik had met mijn eigen ogen gezien dat dat deze strategie super goed werkte!

Waarom geloofde John me nou niet? Zat ik er naast?

John was namelijk een zeer goed scorende accountmanager.

Toen besefte ik het pas…

We vertrouwde beide op onze eigen ervaring van wat wel werkt en wat niet. En realiseerde ik me dat nagenoeg elke salesprofessional op deze manier werkt.

De methode die zowel ik als John gebruikte waren beide b*llshit!

Omdat het niet gebaseerd is op wetenschap waarvan bewezen kan worden dat het keer op keer werkt!

Daarom zijn de uitkomsten van de meeste salesstrategieën zo onvoorspelbaar.

Met als gevolg dat je moet “raden of hopen” dat je strategie werkt!

Sales is te belangrijk om te baseren op meningen of foefjes!

STOP MET HOPEN!

Wie is het met me eens? 👇👇👇

#sciencebasedselling #ondernemerschap #newbusiness

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op

Waarom wetenschap cruciaal is voor succesvolle sales?

Er is de laatste jaren een explosie van onderzoek gedaan naar, hoe het menselijk brein keuzes maakt en welke factoren invloed hebben op wat we zeggen, doen en besluiten om te kopen. Begrijp wat prospects drijft en doe er je voordeel mee, met name als salesprofessional. Rapporten van het onderzoeksbureau

Hoe kun je salestaken specialiseren om meer te groeien!

In mijn vorige functie was ik verantwoordelijk voor de volgende taken. Koude acquisitie voeren. Opvolgen van de acquisitie. Inplannen van gemaakte afspraken met potentiële klanten. Het opvolgen van de gemaakte afspraken. Na de afspraak het maken van offertes. Het opvolgen van het offertetraject. Het sluiten van de deal. Het beheren