fbpx

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Match-day Academy

Match-day Academy

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel.

Alles heeft als doel om potentiële klanten positief te beïnvloeden!
Beinvloeden is het fundament van sales!

Het is wat andere inspireert om serieus na te denken over een idee en er uiteindelijk naar te handelen.

Informatie ALLEEN, zal zelden iemand overhalen om actie te ondernemen. Als dat zo zou zijn, zouden salesmensen namelijk overbodig zijn….

Door technologie hebben potentiële klanten natuurlijk meer informatie dan ooit.
Potentiële klanten doen online eerste indrukken op over je bedrijf en oplossing.
Maar dit maakt de rol van een salesprofessional niet minder belangrijk.

Sterker nog wetenschappelijk onderzoek– Journal of Business & Industrial Marketing*-
laat zien dat mensen zelden een aankoop op basis van uitsluitend informatie die ze vinden op internet. Tenzij het gaat om een lage prijs, laag risico product!

In alle andere situaties -vooral als het gaat om High Value proposities- willen prospects een verkoper spreken om een weloverwogen beslissing te kunnen maken.

Het onderzoek laat duidelijk zien dat salesmensen als een belangrijke bron wordt gezien dan het internet! Wat mensen namelijk aan zet tot actie is;

HOE de informatie wordt gepresenteerd en
WIE deze aan hen presenteert!

Zoals Neuroscientist Gregory Berns uitlegt:

“A person can have the greatest idea in the world, but if that person can’t convince enough other people, it doesn’t matter!

Conclusie : mensen kopen ondanks de online mogelijkheden nog steeds van mensen!

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op

Waarom 99% van de salesstrategieën b*llshit zijn!

Ik herinner me een discussie met een collega accountmanager John over hoe je als verkoper het beste een band op kan bouwen met je prospects. Ik vertelde John over een bepaalde strategie die ik enorm succesvol vond voor het versterken van relaties. Tot mijn grote verbazing was John het totaal

Waarom wetenschap cruciaal is voor succesvolle sales?

Er is de laatste jaren een explosie van onderzoek gedaan naar, hoe het menselijk brein keuzes maakt en welke factoren invloed hebben op wat we zeggen, doen en besluiten om te kopen. Begrijp wat prospects drijft en doe er je voordeel mee, met name als salesprofessional. Rapporten van het onderzoeksbureau