fbpx

Waarom wetenschap cruciaal is voor succesvolle sales?

Match-day Academy

Match-day Academy

Er is de laatste jaren een explosie van onderzoek gedaan naar, hoe het menselijk brein keuzes maakt en welke factoren invloed hebben op wat we zeggen, doen en besluiten om te kopen. Begrijp wat prospects drijft en doe er je voordeel mee, met name als salesprofessional.

Rapporten van het onderzoeksbureau CSO Insights laten namelijk zien dat bijna de helft van de salesmensen hun targets niet halen. Een enorm aantal, nog schokkender is de reden waarom niet: *1

Veel van de meest voorkomende verkooptechnieken verlagen de prestaties!

M.a.w. merendeel van het gedrag van verkopers belemmert de kans op conversie. *2

Het probleem is dat de markt is veranderd, maar onze verkoopmethoden niet. Terwijl we het er allemaal over eens zijn dat oude strategieën minder of helemaal niet meer werken.

Het punt is dat methodes worden gebaseerd op meningen of foefjes.

Het is niet gebaseerd op methodische stappen die zijn onderzocht, bewezen en keer op keer werken! Daarom zijn de uitkomsten van de meeste salesstrategieën zo onvoorspelbaar.

Met als gevolg dat je als organisatie moet “raden of hopen” dat je de juiste strategie volgt.

STOP MET HOPEN!

Wie is het met me eens? 👇👇👇

P.S. Bronvermelding in de comments

Wil je het blog delen?

Share on linkedin
Deel op LinkedIn
Share on facebook
Deel op Facebook
Share on whatsapp
Deel op WhatsApp

Bel ons

Wij zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:30. Heb je vragen of wil je meer weten? Bel gerust! op 033 - 303 4970

Mail ons

Heb je vragen over het blog of heb je andere vragen? Stuur ons een mailtje naar: rubenvantwillert@match-day.nl

Bezoek ons

Ons hoofdkantoor staat op de Broerswetering 10A in Bunschoten Spakenburg.

Match-day Academy

Andere blogs

Dit Is Waarom We Niet Zonder Salesmensen Kunnen!

Wanneer we de werkzaamheden van salesmensen analyseren zien we dat alles wat ze doen als primaire doel heeft om mensen te beïnvloeden. Of het nou gaat om prospecten, het onderzoeken van de behoefte van prospects, het geven van een demo of het maken van een voorstel. Alles heeft als doel

Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?

Hoewel veel zogenaamde guru’s anders beweren heeft het overgrote deel van de bedrijven niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen.Maar hoe vind je proactief nieuwe markt? Vinden of gevonden worden? Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing

Leads genereren

Het genereren en opvolgen van leads in tijden van corona

Corona. Een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new  business. Specifiek wil ik inzoomen op